tisdag 10 februari 2015

Blåbärspaj och första veckan med vikt väktarna

Första veckan med viktväktarna och jag har lärt mig att välja bort fet sås och att begränsa mina portioner. Och att morötter är 0 points! Mycket viktigt, måste jag tillägga, eftersom morötter med potatis, lök, vitlök och timjan är fantastiskt att stoppa i ugnen...
Vi firade med blåbärspaj, helt enligt points systemet.

För er som undrar, så får man ett visst antal poäng varje dag när man är med i vikt väktarna, och för dom poängen kan man äta mat. Man får fler poäng när man motionerar, och mindre när man äter. Logiskt. Så all mat är "värda" ett visst antal points. Morötter = 0, Blåbärspaj= 9. Helt klart värt det!

Har vi då gått ner i vikt? Ja, det har vi. Han har gått ner 1,5 kg, jag 2,2 kg.

Supernöjda räknar vi vidare för att få in middag och kanske kvällsmat också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar