tisdag 3 februari 2015

Skräpmat eller inte skräpmat

Idag åt jag pommes, korv och skagenröra till lunch.

"Jasså?" tänker ni då "Har hon slutat med viktväktarna redan!?"

Men nej, man kan faktiskt äta sådan mat, med vikt väktarna och ändå gå ner i vikt. Det borde man kunna med de flesta dieter, äta skräp mat menar jag. Frågan är ju bara mängden kalorier du får i dig i jämförelse med vad du gör av med.

Enkelt?

Nej, inte för alla. Och inte för mig.

Jag vill ju, precis som alla människor, kunna "unna" mig saker ibland. Men när jag gör det, ute, offentligt, så kommer alla menande blickar.
"Jaha, där är hon som är så tjock, och så äter hon POMMES! Hon får nog skylla sig själv..."
Men saken är ju den, att du äter ju också pommes, utan att vara tjock. Så uppenbarligen är det inte det som är fel, utan något annat.

För mig är det småätandet mellan måltiderna. För min pojkvän är det storleken på portionerna som är boven.

För visst kan man äta "allt" och ändå gå ner.

Om man gör det rätt dvs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar